איך לבצע טיפול בפטרת ציפורניים?

תוכן העניינים

טיפול בפטרת ציפורניים

הרופא שלך יבדוק את הציפורניים שלך ואולי ייקח כמה גזירי ציפורניים או יגרד פסולת מתחת לציפורן שלך. דגימות אלה נשלחות למעבדה כדי לזהות את הגורם לתסמינים שלך.

מצבים אחרים, כגון פסוריאזיס, יכולים לחקות זיהום פטרייתי של הציפורן. מיקרואורגניזמים כמו שמרים וחיידקים יכולים גם להדביק ציפורניים. ידיעת הגורם לזיהום שלך עוזרת לקבוע את הטיפול הטוב ביותר.

יחס טיפול בפטרת ציפורניים

לא תמיד יש צורך בטיפול בפטרת ציפורניים. ולפעמים טיפול עצמי ומוצרים ללא מרשם מנקים את הזיהום. שוחח עם הרופא שלך אם מצבך אינו משתפר. הטיפול תלוי בחומרת המצב שלך ובסוג הפטרייה הגורמת לו. זה יכול לקחת חודשים כדי לראות תוצאות. וגם אם מצב הציפורניים שלך משתפר, זיהומים חוזרים שכיחים.

 

מוצרי טיפוח לפנים

תרופות
הרופא שלך עשוי לרשום תרופות אנטי פטרייתיות שאתה לוקח דרך הפה (בעל פה) או למרוח על הציפורן.

תרופות נגד פטריות דרך הפה. תרופות אלו הן לרוב הבחירה הראשונה. אפשרות אחת היא איטראקונאזול. תרופות אלו עוזרות לציפורן חדשה לצמוח ללא זיהום, ומחליפות לאט את החלק הנגוע.

את בדרך כלל נוטלת סוג זה של תרופה מדי יום במשך 6 עד 12 שבועות. אבל את התוצאה הסופית של הטיפול לא תראי עד שהציפורן תצמח בחזרה לגמרי. זה עלול לקחת ארבעה חודשים או יותר כדי לחסל זיהום. נראה כי שיעורי הצלחת הטיפול בתרופות אלו נמוכים יותר במבוגרים מעל גיל 65.

תרופות נגד פטריות דרך הפה עלולות לגרום לתופעות לוואי כגון פריחה ונזק לכבד. או שהם עלולים להפריע לתרופות מרשם אחרות. ייתכן שתזדקקי לבדיקות דם מדי פעם כדי לבדוק מה שלומך עם סוגים אלה של תרופות. ספקי שירותי בריאות עשויים שלא להמליץ ​​על תרופות אנטי פטרייתיות דרך הפה עבור אנשים עם מחלת כבד או אי ספיקת לב או אלו הנוטלים תרופות מסוימות.

  • הרופא שלך עשוי לרשום לק אנטי פטרייתי בשם פנלק. את מציירת את זה על הציפורניים הנגועות שלך והעור שמסביב פעם ביום. לאחר שבעה ימים, את מנקה את השכבות הנערמות עם אלכוהול ומתחיל ליישם טרי. ייתכן שתצטרך להשתמש בסוג זה של לק מדי יום במשך כמעט שנה.
  • קרם ציפורניים תרופתי. הרופא שלך עשוי לרשום קרם אנטי פטרייתי, כגון גובליה. את משפשפת את המוצר הזה לתוך הציפורניים הנגועות שלך לאחר השרייה. קרמים אלו עשויים לעבוד טוב יותר אם תדלל את הציפורניים תחילה. זה עוזר לתרופה לעבור דרך משטח הציפורן הקשה אל הפטרייה הבסיסית.

קראו עוד: מחליק שיער מומלץ

כדי לדלל ציפורניים, מורחים תחליב ללא מרשם המכיל אוריאה. לחלופין, הרופא שלך עשוי לדלל את פני הציפורן (הכלה) עם קובץ או כלי אחר.

קרמי ציפורניים נגד פטריות עלולים לגרום לתופעות לוואי כגון פריחה.

כּכירורגיה
הרופא שלך עשוי להציע הסרה זמנית של הציפורן כך שניתן למרוח את התרופה האנטי פטרייתית ישירות על הזיהום מתחת לציפורן.

האפשרות היעילה ביותר אך הכי פחות בשימוש היא ניתוח להסרה לצמיתות של הציפורן והשורש שלה.

אורח חיים ותרופות ביתיות
לעתים קרובות, את יכולה לטפל בזיהום פטרייתי בציפורניים בבית:

  • נסי משחות ומשחות נגד ציפורניים ללא מרשם. מספר מוצרים זמינים, כגון למסיל. אם את מבחינה בסימנים לבנים על משטחי הציפורניים, נתק אותם, השרי את הציפורניים שלך במים, ייבש אותן ומרחי את הקרם או התחליב התרופתי. גם אם זה מנקה את הסימפטומים שלך, זה נפוץ שהזיהום חוזר.
  • גזזי ודללי את הציפורניים. זה עוזר להפחית כאב על ידי הפחתת לחץ על הציפורניים. כמו כן, אם עושים זאת לפני מריחת חומר אנטי פטרייתי, התרופה יכולה להגיע לשכבות עמוקות יותר של הציפורן.
    לפני גזירת ציפורניים או שימוש בפצירה לדלל ציפורניים עבות, יש לרכך אותן בקרמים המכילים אוריאה. פנה לספק שירותי בריאות לטיפול בכף הרגל אם יש לך מצב שגורם לזרימת דם לקויה לכפות הרגליים.

הקליקו על התמונה לרכישת המוצר:

סט איפור מלא לנשים

רפואה אלטרנטיבית

מחקרים מסוימים מצביעים על כך שתוסף התזונה ביוטין עשוי לסייע בחיזוק ציפורניים חלשות או שבירות. שוחח עם הרופא שלך אם יש לך שאלות או חששות אם זה מתאים לך.

כמו כן, כמה מחקרים מראים שלשמן עץ התה יש השפעות אנטי פטרייתיות. הוא משמש לעתים קרובות לטיפול בפטרת ציפורניים.

מתכוננים לפגישה שלך טיפול בפטרת ציפורניים

סביר להניח שתתחיל בביקור אצל הרופא הראשי שלך. במקרים מסוימים כאשר את מתקשרת לקבוע תור, ייתכן שתופנה מיד לרופא המתמחה בבעיות עור (רופא עור) או למי שמתמחה במצבי כף הרגל (פודיאטר).

קראו עוד על: 5 מוצרי איפור ששינו את חיינו.

להלן כמה צעדים שתוכלי לנקוט כדי להתכונן לפגישה שלך:

  • רשמי את התסמינים שלך, כולל כל אלה שעלולים להיראות לא קשורים לפטרת ציפורניים.
  • רשמי מידע אישי מרכזי, כולל כל מתח גדול או שינויים אחרונים בחיים.
  • רשמי את כל התרופות, הויטמינים והתוספים שאתה נוטל.
  • רשמי שאלות לשאול את הרופא שלך.

לגבי פטרת ציפורניים, השאלות שלך עשויות לכלול:

  • מה סביר שגורם לתסמינים או למצב שלי?
  • מהן סיבות אפשריות נוספות לתסמינים או למצב שלי?
  • אילו בדיקות אני צריך?
  • מהי דרך הפעולה הטובה ביותר?
  • מהן האלטרנטיבות לגישה העיקרית שאתה מציע?
  • יש לי מצבים בריאותיים אחרים. איך אוכל לנהל אותם ביחד בצורה הטובה ביותר?
  • האם זמינה חלופה גנרית לתרופה שאתה רושם?
  • יש לך חוברות או חומר מודפס אחר שאני יכול לקחת הביתה? האם את ממליצה על אתר אינטרנט בנושא פטרת ציפורניים?

עברו לדף הבית: מוצרי טיפוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות