סודות ליופי טבעי טיפים לטיפוח עצמי בבית

תוכן העניינים

סודות ליופי טבעי טיפים לטיפוח עצמי בבית

סודות ליופי טבעי וטיפים לטיפוח עצמי בבית. האם את מרגישה קצת חוסר אכפתיות עצמית? דברים רבים יכולים להפריע לנו לדאוג לעצמנו, כולל אחריות טיפול משפחתי, עבודה, מחויבויות חברתיות ועוד.

אבל, בסופו של דבר, כאשר אנו דואגים לעצמנו ולצרכים שלנו, זה כאשר אנו מסוגלים להופיע בצורה הטובה ביותר עבור כל האנשים האחרים והאחריות בחיינו.

“טיפול עצמי הוא לא אנוכי”, מסבירה המומחית. התמקדות במה שגורם לנו להרגיש ניזונים ובמה שנותן לנו משמעות היא חלק מהקלה על תחושות הלחץ והחרדה ומתן לנו בסיס מוצק יותר, היא אומרת.

15 טיפים איך להיות סקסית

לאחר יותר משנה וחצי, התברר לחלוטין כי מגיפת הקורונה שינתה את הדרך בה אנו חיים לנצח, מסידורי העבודה שלנו לפעילויות הפנאי שלנו לחיינו החברתיים. המציאות החדשה הזו מציבה מערכים ייחודיים של אתגרים לכולנו.

תרגול טיפול עצמי חיוני יותר מאי פעם בכל הנוגע לדאגה לבריאות הרגשית ולרווחה שלנו בתוך השינויים הללו, אומרת המומחית.

טיפול עצמי יכול לכלול אינספור תרגולים שאת מוצאת מהנים וגם לקדם את הבריאות הפיזית, הרגשית, הרוחנית או הנפשית שלך בדרך כלשהי. על פי ההגדרה של ארגון הבריאות הישראלית, טיפול עצמי הוא ההתנהגויות שאת עושה כדי לדאוג לבריאות שלך, והוא יכול לכלול היגיינה, תזונה, פעילויות פנאי, ספורט, פעילות גופנית, פנייה לשירותי בריאות מקצועיים בעת הצורך, ועוד הרבה יותר.

צריכים קצת השראה לטיפול עצמי?

תעדוף שינה – מצב הרוח ומערכת החיסון שלך סומכים על זה

כשזה מגיע לדאוג לבריאות ולרווחה שלך, שינה היא כמעט תמיד חלק מהתשובה. שינה מספקת באיכות טובה שומרת על מערכת החיסון שלך פועלת במיטבה כדי להדוף זיהומים, כמו זה שנגרם על ידי נגיף הקורונה החדש.

אכן: ישנם חלקים בתגובה החיסונית של הגוף שקורים רק במהלך השינה. מדענים יודעים ששינה היא גם אחת הדרכים המובילות שבהן אנחנו יכולים לעזור לשמור על הלחץ, מכיוון שחוסר שינה יכול להפוך אותנו לרגישים יותר להשפעות הלחץ, להגביר את התגובות שלנו (או תגובות יתר).

לבסוף, המוח זקוק לשינה כדי לתפקד; בלעדיו תהיו פחות סבלניים וממוקדים, תקבלו החלטות גרועות, ותהיו יותר מצבי רוח, עצבניים ורגשיים.

לדעת את הסימנים האישיים שלך ללחץ

לפעמים טיפול עצמי הוא לדעת מתי את מקבלת עומס יתר או מוצף, ולהגיב עם הרגלי מיקרו שמונעים שחיקה מוחלטת, אומרת נופר, מאמנת בריאות.

(לכולנו יש אחד ייחודי שמהדהד איתנו, נכון?) כשאת מרגישה צורך לשלוח את האימוג’י הזה לכל מי ברשימת אנשי הקשר שלך, קחי את זה בתור רמז לשאול את עצמך מה את צריכה. אולי את צריכה לגלגל כתפיים כמה פעמים ואז ללכת לטייל קצר. “זה עניין של בניית מודעות וידע עצמי לבצע את מה שאת אוהבת”, היא אומרת.

עוד על: מדיטציה לילית.

אימון שמעולם לא עשית קודם לכן

כשזה מגיע לכושר, לאנשים יש נטייה להיצמד למה שהם יודעים, אומרת נופר המומחית בריאות. אבל זה עשוי להיות הזמן המושלם לקפוץ מחוץ לאזור הנוחות שלך – בזמן שאת בעצם עדיין בנוחות של הבית שלך. בדרך זו, את עשויה להרגיש פחות מביכה או כמו חדשה, תוך כדי קבלת היתרונות של הצטרפות לשיעור מקוון חדש. בדקי אפשרויות כמו זומבה, אגרוף או אימוני ריקוד.

להימנע מחטיפים חסרי מחשבה; אכלו באופן אינטואיטיבי במקום זאת

האם את מבלה את ימיך כעת בטווח טווח עיניים או בהישג יד ממגירת החטיפים שלך? במקום להטיל בעצמך כללים נוקשים על אילו מזונות אסורים, נסי לאכול אינטואיטיבי. זו לא דיאטה אלא דרך אכילה שנועדה לתת לגוף שלך את מה שהוא צריך כשהוא צריך את זה. אכילה אינטואיטיבית לא מגבילה שום מזון ספציפי או גורם לך לספור קלוריות. זה תרגול שבו את מקשיבה לגוף שלך ושם לב למה שאת צריכה באותו הרגע.

האם הגיע הזמן לארוחה או חטיף? את אוכלת כשאת מרגישה רעב, ואת מפסיקה לאכול כשאת מרגישה שבעה.

קונסילר טארט

מאמר מעניין על: סודות האייליינר טכניקות ליישום חלק ומדויק.

החליפו את הקפה בנטול קפאין

קפאין הוא אחד החומרים הנחקרים ביותר, עם יותר מ-10,000 מחקרים עד כה, לפי סקירה שפורסמה ביוני 2023. באופן לא מפתיע, זה הוביל למגוון רחב של מסקנות, אבל אחת שדי עקבית היא שיש יותר מדי יכול להוביל להשפעות פחות אידיאליות, מסכמים החוקרים.

הם מציינים כי קבלת יותר מ-400 מיליגרם של קפאין מדי יום יכולה להשפיע על מערכת העצבים המרכזית, מערכת העיכול ואיכות השינה. בדקו את הצריכה שלכם עם טבלה זו של המרכז למדע למען האינטרס הציבורי (וזכרו שלא כל כוס קפה שווה ערך בכל הנוגע לתכולת קפאין; זה תלוי בקליית הקפה ובעוצמת הבישול שלו). יותר מדי קפאין יכול אפילו להגביר חרדה ומתח. אז תהנה מהבאז שלך, אבל נסה להגביל את הכמות היומית שלך.

הושיטו יד לחטיפים עתירי חלבון כאשר אתם זקוקים לחיזוק אנרגיה

מה את צריכה להתעסק כשאת מרגישה רעבה? שמרי על נגיסות חלבון עשירות בהישג יד כדי לעזור לך להגיע לסוף רשימת המטלות שלך להיום. שמעתם את זה בעבר: חלבון עוזר לכם להרגיש שובע זמן רב יותר ולהימנע מהתרסקות האנרגיה שאתם עלולים לחוות לאחר שהשיא של חטיף עתיר פחמימות ירגע. חשבו על ביצים קשות, אגוזים, יוגורט יווני וחמאות אגוזים וירקות. (בונוס: את ממש במרחק של מטרים מהמקרר שלך, אז אין צורך לארוז חטיפים מבעוד מועד או לסחוב אותם במשך היום.)

כשמדובר בטיפוח עצמי ויופי טבעי, אין צורך להוציא סכומים עצומים על מוצרים יקרים או לבצע טיפולים מסובכים בסלון. ישנן דרכים פשוטות וטבעיות לטפל בעצמך ולהשיג מראה נהדר.

טיפוח השיער:

  • טיפוח שיער יבש: כדי להזין ולהרטיב את השיער היבש, נסי למרוח מסיכת שיער טבעית פעם בשבוע. לדוגמה,השתמשי מסיכת שיער מעניקה לשיער לחות ומבריקות טבעית עם שמנת קוקוס, יוגורט וכמה טיפות שמן זית.
  • ניקוי והתחדשות: עשי מסאג’ עדין לקרקפת כאשר את בודקת את השמפו במקלחת. המסאג’ יעזור לך להסרים תאים מתים ולקדם גדילת שיער בריא ומבריק. בנוסף, נסי להתמקד בשימור הטבעיות והידור של השיער על ידי השתמשות במוצרים טבעיים ומותאמים לסוג השיער שלך.

עוד על: סודות היופי הטבעי מוצרים אורגניים לטיפוח ושיפור המראה.

טיפוח הפנים:

  • ניקוי הפנים: ניקוי הפנים הוא שלב חיוני בטיפוח העצמי. לפני שתוציאי מוצרי איפור, נקי את הפנים עם מים פושרים  ונוזל ניקוי פנים עדין או סבון עדין. אחרי ניקוי הפנים, נסי להשתמש בפילינג עדין פעם בשבוע להסרת תאי עור מתים ולחידוש העור.
  • לחות הפנים: לחות הפנים היא מפתח לעור בריא וזוהר. השתמשי במסיכה מזינה פעם בשבוע, הכוללת מרכיבים טבעיים כמו דחוס של אבוקדו, דחסי בננה ומעט דחסי חמאת שיאה, ושמנת חמאת קקאו, לדוגמה. המסיכה תעניק לעור הפנים לחות ויזום עם תחושה רעננה ורכה.
  • הגנה מהשמש: הגנה מפני קרני השמש המזיקות יכולה למנוע נזק לעור ולשמור עליו צעיר ובריא. בזמן הקיץ, השתמשי בקרם הגנה עם מסנני הגנה גבוהים ונסי להימנע מהשמש הישירה בשעות הצהריים החמות.

טיפוח הידיים והרגליים:

  • ניקוי והזנה: כדי לטפל בידיים ורגליים יבשות, נקי אותן בעדינות במים פושרים וסבון רך. לאחר מכן, נסי למרוח קרם לחות מזין ומרכך, המכיל שמנים טבעיים כמו שמן זית או חמאת שיאה. ניתן גם לשים גלידת ידיים מעל הקרם להידרדרות מיידית.
  • טיפוח הציפורניים: כדי לטפל בציפורניים יבשות וסדוקות, נקי ומרקי את הציפורניים בקוטר מילימטר בערך בכל פעם. לאחר מכן, מרחי קרם תיקון ציפורניים המכיל שמנים טבעיים כמו חמאת שיאה או שמן חוחובה על הציפורניים והעור הנגזר.

טיפוח הגוף חלק חשוב בסודות ליופי טבעי:

  • פילינג גוף: פעם בשבוע, נסי להביא לגוף הרבה טוב עם פילינג גוף טבעי. תערכי משחת פילינג המכילה מוצקי קפה, סוכר חום ושמן זית, לדוגמה. המשחה תסיר תאי עור מתים ותשאיר את עור הגוף חלק וקטיפתי.
  • הזנת העור: לאחר הפילינג, מרחי קרם לחות טבעי על הגוף. בחרי קרם עשיר ברכיבים טבעיים כמו שמנת קוקוס, שמן אבוקדו או שמן חוחובה. הקרם יזין את העור ויעניק לו לחות וגמישות.

שימור הבריאות הפנימית:

  • שתיית מים: תכנסי לרוטינת היופי שלך שתיית מים בשפע. מים הם חיוניים לעור בריא וזוהר. נסי לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום ולהפחית משקאות קולה וממתיקים יישומים אחרים.
  • אוכל בריא: אוכל בריא ומזין יכול לשפר את מראה העור ולתת לך מראה טוב. נסי לצרוך מזון עשיר בויטמינים, חלבונים ונוגדי חימצון. הוספי לתפריט שלך ירקות, פירות טריים, דגים, עוף וקטניות.

בסיכום, לטיפוח עצמי בבית אין צורך בסכומים גדולים או במוצרים יקרים. עם הטיפים הטבעיים שצוינו כאן, תוכלי לטפל בכל חלק מהגוף באופן מקצועי ולהשיג מראה טבעי וזוהר בבית. זכרי, הטיפוח הוא פעילות רגועה ומרגיעה, אז תהני מכל רגע ותפנקי את עצמך!

עוד על: סודות האיפור הטבעי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות